Przegląd trendów z branży agencyjnej

Wezwanie do kreatywności

W obecnej sytuacji wiele osób zastanawia się, co może zrobić, żeby pomóc. Z tego powodu, branża agencji kreatywnych skupiła się na tym, co robi najlepiej, czyli kreatywności. Pierwsze takie wezwanie pojawiło się na blogu od Dyrektor Generalnej i CEO Agencji 4A, Marly Kaplowitz. Następnie ONZ zachęciło  agencję do pomocy w rozpowszechnianiu wiadomości od służby zdrowia do „wszystkich i wszędzie”. Po przeniesieniu pracy wielu zespołów do domu, leaderzy podzielili się wskazówkami na temat kreatywnej pracy zdalnej.
...

M-Files szósty rok z rzędu liderem w badaniu ECM Technology Value Matrix prowadzonym przez Nucleus Research

Respondenci stwierdzili, że w przeciwieństwie do zeszłorocznych sondaży, w którym koncentrowali się głównie na dostosowaniu do rozporządzenia RODO oraz bezpieczeństwie danych, tym razem wzięli pod uwagę między innymi możliwość integracji z innymi rozwiązaniami, automatyzację, a przede wszystkim język znaczników sztucznej inteligencji AI/ML oraz współpracę.

Rozwiązanie M-Files zostało docenione m.in. za stosowanie takiego samego modeli licencyjnego na wdrożenia lokalne i chmurowe. Użytkownicy końcowi byli również zadowoleni z powodu częstych i automatycznych aktualizacji, które nie wymagają pomocy IT. Ponadto system umożliwia dostęp bez względu na lokalizację, zachowując bezpieczeństwo danych, w tym zgodność z wymaganiami RODO.
...

Oszczędzaj czas dzięki automatyzacji procesów biznesowych

W odpowiedzi na potrzeby automatyzacji, firma Deltek prezentuje rozwiązanie Business Process Autoamtion (BPA), które pozwala zaoszczędzić zarówno czas, jak i konkretne pieniące, poprzez automatyzację wielu wykonywanych dotychczas ręcznie, powtarzalnych, codziennych zadań lub powtarzających się procesów biznesowych. Zadania uruchamiane są zgodnie z utworzonym harmonogramem.

Znaczącym plusem rozwiązania jest fakt, że Maconomy BPA znajduje się bezpośrednio w aplikacji. Nie ma potrzeby zakupu dodatkowych modułów, oprogramowania do automatyzacji przepływu pracy ani integracji z firmą zewnętrzną.
...

Aplikacje biznesowe zmieniają się zgodnie z wymaganiami cyfrowej generacji

Już dzisiaj millenialsi są najliczniejszą generacją pośród wszystkich zatrudnionych na świecie. Natomiast w przyszłym roku - według raportu Workforce of the future opracowanego przez PwC – ich liczba przekroczy połowę wszystkich pracowników. Najstarsi z nich coraz liczniej zaczynają wchodzić w szeregi najwyższej kadry menedżerskiej.

Pokolenie, określane często jako digital natives, ma w porównaniu do swoich starszych kolegów wyraźnie odmienne podejście do życia, pracy i technologii. Choć różnice międzypokoleniowe zasadniczo nie są niczym wyjątkowym, to w tym wypadku z punktu widzenia biznesu mają dosyć poważne konsekwencje, spowodowane rewolucyjnymi zmianami, jakie powoduje upowszechnianie technologii cyfrowych -. Nie powinno nikogo dziwić, że wiele międzynarodowych korporacji dostosowuje kulturę organizacyjną do specyficznych potrzeb dominującego wśród pracowników pokolenia. Jeśli bowiem zależy im na przyciąganiu młodych talentów, muszą dostosować się do nowych reguł gry. Nieco zaskakujący może jednak wydać się fakt, że zmiana pokoleniowa wymusza również nowe podejście do projektowania aplikacji biznesowych.
...

Podróż transformacyjna: od papieru do cyfrowego środowiska pracy

Choć ogólna dostępność komputerów, Internetu i technologii mobilnych pozwoliła poczynić ogromne postępy w zakresie wyeliminowania papieru z procesów biznesowych, to tak naprawdę do osiągniecia pełnej digitalizacji środowiska pracy jest nadal daleko.

Według danych amerykańskiej agencji EPA (Environmental Protection Agency) sprzed kilku lat, biura w USA zużywają średnio 10 tys. kartek papieru rocznie. Warto zastanowić się, czy naprawdę potrzeba tyle papieru, w jakim celu drukuje się dokumenty, a następnie jak się je organizuje, kontroluje i przechowuje. Na marginesie, warto dodać, że z badań przeprowadzonych przez firmę Xerox wynika, iż blisko połowa papierowych dokumentów jest wyrzucana do kosza w ciągu 24 godzin od wydrukowania.
...

ERP, czyli fundament cyfrowej transformacji

Biznes jest w coraz większym stopniu zdigitalizowany. Analitycy IDC przewidują, że do 2022 r. 60% globalnego PKB będzie „cyfrowe”. Zarazem wzrost we wszystkich branżach będzie napędzany dzięki wzbogacaniu oferty, operacji i relacji przy użyciu cyfrowych technologii.* Firmy produkcyjne starają się dostosować do tego trendu i nie pozostawać w tyle. Liderzy biznesowi widzą w nowych technologiach podstawowy motor rozwoju oraz szansę przewagi konkurencyjnej. Chmura obliczeniowa, zaawansowana analityka i sztuczna inteligencja, internet rzeczy czy technologie mobilne – to tylko część dostępnych „narzędzi” umożliwiających transformację nie tylko pojedynczych organizacji, ale ekosystemów i całej branży.

Eksperci przestrzegają jednak, że cyfrowa transformacja to poważne wyzwanie, które nie zawsze kończy się sukcesem. Jedną z głównych przyczyn niepowodzeń jest brak odpowiedniego przygotowania. Transformację trzeba bowiem dobrze zaplanować, a żeby zaplanować – konieczne jest zrozumienie sytuacji, w jakiej znajduje się organizacja.
...

Jak ocenić zwrot z inwestycji w rozwiązanie ERP

Może zatem, zamiast próbować liczyć ROI, lepiej przeanalizować efekty wdrożenia systemu i zidentyfikować obszary, które usprawniono dzięki wdrożeniu systemu ERP oraz ocenić w jakim stopniu założone cele zostały zrealizowane. Rozważając wyniki Raportu przeprowadzonego w 2018 roku przez Panorama Consulting można wymienić 5 głównych korzyści z wdrożenia, na które wskazują użytkownicy systemów ERP.


...

Transformacja – tak, ale jaka?

Granice pomiędzy światem analogowym i cyfrowym zacierają się coraz bardziej a nowe technologie informatyczne i telekomunikacyjne otwierają niewyobrażalne wcześniej możliwości w zakresie dostarczania klientom większej wartości. Digitalizacja oznacza nie tylko nowe usługi, ale także nowe modele ich dostarczania . Nie brak jednak zagrożeń a wiele firm z branży usług profesjonalnych nie jest dobrze przygotowanych do mierzenia się z wyzwaniami cyfrowej transformacji. Potwierdził to raport Insight to Action: The Future of the Professional Services Industry* przygotowany przez firmę Deltek, z którego wynika, że 81 procent menedżerów wyższego szczebla nie jest gotowych na ryzyko wynikające z wdrażania nowych, przełomowych technologii.

Jak zatem branża usług profesjonalnych powinna przygotować się na cyfrową transformację? Przede wszystkim należy skoncentrować się na fundamentach. Wdrożenie zintegrowanych systemów CRM i ERP umożliwia generowanie leadów sprzedażowych i ułatwi precyzyjne zarządzanie zasobami organizacji. W miarę jak kurczą się zyski a rosną koszty, kluczowego znaczenia nabiera właściwa, oparta na aktualnych informacjach ocena sytuacji. Z badania przeprowadzonego przez Deltek wynika, że aż w 58% firm „setki godzin” poświęca się na przygotowywanie raportów, które mają umożliwić zwiększenie wydajności i poprawić planowanie. Jednocześnie ponad połowa przedstawicieli badanych organizacji przyznaje, że raporty te koncentrują się w większym stopniu na przeszłości aniżeli przyszłości a do tego dostępne są zbyt późno – kluczowe decyzje, które powinny się na nich opierać, podejmowane są wcześniej. Dlatego trzeba skoncentrować się na sprzedaży, projektach i ludziach: kiedy i jakie kontrakty są potrzebne, ile będzie kosztowało ich dostarczenie oraz czy posiadamy odpowiednie kompetencje.
...

Dlaczego i czy warto ograniczyć korzystanie ze smartfonów?

Według przeprowadzonych przez Pew Research Center badań od 2011 roku liczba Amerykanów używających smartfonów wzrosła z 35% do 77%, natomiast 95% osób posiada jakiś telefon komórkowy[1]. Jednocześnie pojawia się coraz więcej opinii, że należy ograniczyć korzystanie ze smartfonów. Czy to prawda?

Przede wszystkim, należy zaznaczyć, że przywiązanie do smartfonów wzięło się z ich coraz szerzej rozwijanych funkcji i możliwości, wykorzystywanych zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym, włączając nawet tak proste funkcje jak notes czy kalkulator, czy aparat fotograficzny. Bycie on-line praktycznie w każdym momencie  i miejscu znacznie usprawnia i przyśpiesza wykonywanie różnych codziennych czynności, jak np. zakupy, składanie zamówień, rezerwacje i wiele wiele innych. Wygoda i komfort, jaki dają nam smartfony sprawiły, że korzystamy z nich coraz częściej i mamy je przy sobie praktycznie cały czas, co niestety prowadzi do uzależnienia. Bardzo szybki rozwój urządzeń mobilnych oraz usług on-line spowodował powstanie wielu nowych uzależnień i chorób cywilizacyjnych m.in. nomofobię – lęk przed niemożliwością skorzystania z telefonu komórkowego, fonoholizm -  który dotyka według badań CBOS 92% Polaków[2], uzależnienie od sieci, socjomania internetowa, FoMO  (ang. fear of missing out[3]) itd. „SecurEnvoy, firma zajmująca się zabezpieczeniami, przeprowadziła badania w Wielkiej Brytanii, które pokazały, że aż 66% ludzi ma tam jakąś formę nomofobii. 41% uczesntików badań miało co najmniej dwa urządzenia by na pewno pozostać w kontakcie”.[4]
...

Proszę wypełnić formularz, aby pobrać plik







    Dziękujemy za zainteresowanie!

    Plik z materiałem jest dostępny do pobrania.

    Kliknij i pobierz „Analiza firm o wysokim wskaźniku wzrostu

    Pozdrawiamy,

    Zespół Todis