Trzy błędy w sprawnym zarządzania agencją reklamową!

Każdy szef pragnie zapewnić swoim Project Managerom jak najlepszy dostęp do informacji o projektach, aby mogli opracować szczegółowy plan działania. Kluczowym aspektem realizacji zadań jest także dostępność pracowników – umożliwia to PM-om efektywne alokowanie zasobów i, w razie potrzeby, omówienie lub dostosowanie budżetu z klientem. Mamy więc niezbędną wiedzę o projekcie, zaplanowane prace oraz odpowiednio dobranych pracowników. Czy coś może pójść nie tak?

Niestety, może. Przyjrzyjmy się trzem 'zabójcom' skutecznego zarządzania projektem i zobaczmy, jak je wyeliminować.
...

Poradnik dla Agencji Reklamowych – Jak przyciągnąć i zatrzymać utalentowanych pracowników?

Jak stworzyć dobrą kulturę pracy, inwestować w talenty i stworzyć im przyjazne środowisko? Przede wszystkim 'dopasować' odpowiedniego pracownika do właściwego projektu, przy jednoczesnej kontroli wykorzystania jego czasu pracy oraz wydajności. Ważnym aspektem jest także podejmowanie dobrych decyzji o zatrudnieniu na podstawie precyzyjnie określonych przychodów. Dobre zarządzanie pozyskiwaniem feelancerów oraz minimalizowanie rotacji w zespole - to także czynniki przyspieszające rozwój agencji.

Przyjrzyjmy się poradom ekspertów z firmy Deltek, którzy przygotowali swoisty przewodnik dla managerów agencji reklamowych jak przyciągnąć i zatrzymać najlepsze talenty - do pobrania TUTAJ.
...

Agencja bazująca na danych

Bo w biznesie nie ma miejsca na przypadek – każda decyzja powinna być wynikiem kalkulacji bazujących na rzetelnych informacjach. Jak jednak scyfryzować firmy świadczące usługi dla biznesu, jak agencje PR, marketingowe, kreatywne, social mediowe itd.? Czy szczytem osiągnięć w tym obszarze są współdzielone tabele i arkusze kalkulacyjne oraz osobne systemy kadrowo-księgowe? Bynajmniej! Tę działalność także można scyfryzować i czerpać z tego wymierne korzyści!

Choć skok technologiczny, jaki mogliśmy zaobserwować w ciągu ostatnich lat robi oszałamiające wrażenie, to dla wielu firm świadczących usługi z zakresu marketingu czy komunikacji dla biznesu postęp technologiczny jakby zatrzymał się około pierwszej dekady nowego tysiąclecia. Co prawda nikt już raczej nie używa faxu, a i rozmowy telefoniczne ustępują miejsca komunikatorom internetowym, niemniej na poziomie zarządzania projektami, a tym samym pracą całej firmy, wciąż używa się starych, teoretycznie sprawdzonych technik. W obszarze wspólnej przestrzeni dyskowej w części organizacji wewnętrzne serwery może i zostały wyparte przez rozwiązania chmurowe, dzięki którym można współdzielić dokumenty i pracować nad nimi jednocześnie, niemniej podstawę działania wciąż stanowią rozproszone dokumenty w formie zestawień, tabel, harmonogramów itp. Osobnym bytem często jest system księgowy, raczej luźno powiązany z całą resztą wykorzystywanych przez firmę rozwiązań. Czas pracy przy danym projekcie jest zaś rejestrowany w kolejnej odrębnej aplikacji, jeśli w ogóle. Wszystko to sprawia, że uzyskanie całościowego, pełnego obrazu działań firmy jest raczej trudne i w znacznej mierze bazuje na domysłach, fragmentarycznych danych, intuicji i doświadczeniu szefostwa, a nie na twardych, mierzalnych danych.
...

Przewodnik dla agencji – skuteczne zarządzanie finansami

Klienci nieustannie oczekują od agencji, z którymi współpracują, bardziej przejrzystych i opłacalnych usług. Tu zaczyna się rola zespołu finansowego, który powinien spełnić te oczekiwania.

Dlatego wiele agencji wdraża nowe technologie, aby usprawnić zarządzanie finansami i być na bieżąco z szybko zmieniającymi się projektami. Ale chodzi o coś więcej, niż tylko znalezienie odpowiedniej technologii do wsparcia zespołu - należy także zbudować odpowiednie procesy finansowe, aby naprawdę odnieść sukces.
...

Jak bardzo jest rozwinięta cyfrowo Twoja Agencja? Może to mieć większe znaczenie niż myślisz.

Na początku 2021 roku Deltek przeprowadził ankietę wśród ponad 300 specjalistów z branży agencyjnej i okazało się, że 61% z nich pracuje na wyższych obrotach i oferuje więcej usług niż rok temu, lecz tylko jedna czwarta (25%) odnotowała wzrost marży zysku.

Nic więc dziwnego, że rentowność była głównym celem biznesowym 58% ankietowanych, a 53% stwierdziło, że bardziej rentowna strategia biznesowa jest jednym z obszarów, w którym ich agencja mogłaby się rozwijać.
...

Konsekwencje pracy firm produkcyjnych na przestarzałych systemach ERP

Decyzja o wymianie lub aktualizacji przestarzałego systemu ERP często może być trudna, ponieważ po tak długim użytkowaniu pracownicy są już do niego przyzwyczajeni i ciężko im się przestawić na zmianę. Technologia jednak pędzi do przodu i producenci nie mogą już sobie pozwolić na dalsze korzystanie z przestarzałych systemów ERP, jeśli myślą o rozwoju firmy.

Sprawdź dlaczego nowoczesny system ERP stworzony z myślą o rozwoju biznesu produkcyjnego może być najważniejszym krokiem, który podejmiesz w kierunku sukcesu Twojej firmy.
...

Proszę wypełnić formularz, aby pobrać plik







    Dziękujemy za zainteresowanie!

    Plik z materiałem jest dostępny do pobrania.

    Kliknij i pobierz „Analiza firm o wysokim wskaźniku wzrostu

    Pozdrawiamy,

    Zespół Todis