Czym jest agencja kreatywna?
Agencja kreatywna to nie są tylko tak zwane ,, ładne obrazki”, ale przede wszystkim strategia, o której dziś będzie mowa, badania, planowanie oraz projektowanie dzięki którym są w stanie stworzyć to czego klient oczekuje. Zazwyczaj są to reklamy telewizyjne, kampanie społecznościowe, projektowanie stron internetowych czy zwykle plakaty. Wspólnym mianownikiem dla wszystkich tych rozwiązań jest bycie kreatywnym i innowacyjnym by te działania się czymś wyróżniały od innych.
Jak CRM może pomoc agencji kreatywnej w budowaniu strategii rozwoju firmy?
Strategia agencji kreatywnej jest określaniem celów marketingowych i tworzenie strategii ich osiągnięcia tak by klient został u ich boku jak najdłużej. Dlatego baza danych CRM pomoże im zdobyć niezbędne informacje o kliencie, o jego odbiorcach i mieć takie dane, które pozwolą stworzyć idealny projekt pod klienta. Żeby praca agencji kreatywnej miała sens i była efektywna musi ona swoje działania mieć bardzo dostosowane do swojego klienta. W tym momencie CRM jest bardzo pomocny, ponieważ jest to baza danych klientów dzięki, której możemy się dowiedzieć o ich potrzebach i preferencjach. Zaczynając od najwyższego stanowiska, czyli kierownika baza CRM pomaga mu mierzyć skuteczność tworzonych przez nich usług dzięki dostępnym dla niego raportom. Dzięki takiej analizie działań sprzedażowych i marketingowych można identyfikować trendy i obszary do poprawy takie jak nieodpowiednio przygotowane oferty, niewystarczające szkolenia sprzedażowe, słaba strategia komunikacji, które sprawiają, że zmniejsza się efektywność sprzedaży . System CRM dostarczy nam wiedzy o rentowności projektów, klientów czy poszczególnych usług. Naszym celem będzie wykorzystanie ich tak, by wspierać realizację przyjętej strategii.
Tego typu narzędzia wykorzystywane w takich firmach zajmują się zarządzaniem projektami oraz rozdzielaniem zadań pomiędzy pracowników co usprawnia prace i zapewnia terminowość realizowania projektów. CRM przede wszystkim wzmacnia więź z naszymi partnerami. To dzięki niej zdobywamy nowych i utrzymujemy tych, którzy już nam zaufali. To powinna być podstawa strategii biznesowej w tego typu firmach. System ten pomaga w zarzadzaniu leadami, czyli potencjalnymi klientami, śledzeniu ich statusu i podejmowaniu działań mających na celu zdobywanie ich. CRM umożliwia ocenę i priorytetyzację szans sprzedaży danej usługi dzięki czemu można wiedzieć w co skuteczniej jest inwestować swoje zasoby i zwiększać działania handlowe, a z czego lepiej zrezygnować, bo szanse na ich sprzedaż są znikome.
Wdrażając system CRM, agencje kreatywne mogą znacząco poprawić swoją efektywność, jakość obsługi klienta i zdolność do podejmowania świadomych decyzji na podstawie analizy danych. To narzędzie staje się kluczowe w momencie, w którym chcemy, by nasz strategia była jeszcze bardziej wydajna.
Jeśli ten temat Cię zainteresował, podziel się z nami opinią.