2024-07-24

Inne wpisy z tej kategorii

Jak agencje kreatywne wykorzystują swój CRM do budowy strategii rozwoju firmy

Jak agencje kreatywne wykorzystują swój CRM do budowy strategii rozwoju firmy

Czym jest agencja kreatywna?

Agencja kreatywna to nie są tylko tak zwane ,, ładne obrazki”, ale przede wszystkim strategia, o której dziś będzie mowa, badania, planowanie oraz projektowanie dzięki którym są w stanie stworzyć to czego klient oczekuje. Zazwyczaj są to reklamy telewizyjne, kampanie społecznościowe, projektowanie stron internetowych czy zwykle plakaty. Wspólnym mianownikiem dla wszystkich tych rozwiązań jest bycie kreatywnym i innowacyjnym by te działania się czymś wyróżniały od innych.

Jak CRM może pomoc agencji kreatywnej w budowaniu strategii rozwoju firmy?

Strategia agencji kreatywnej jest określaniem celów marketingowych i tworzenie strategii ich osiągnięcia tak by klient został u ich boku jak najdłużej. Dlatego baza danych CRM pomoże im zdobyć niezbędne informacje o kliencie, o jego odbiorcach i mieć takie dane, które pozwolą stworzyć idealny projekt pod klienta. Żeby praca agencji kreatywnej miała sens i była efektywna musi ona swoje działania mieć bardzo dostosowane do swojego klienta. W tym momencie CRM jest bardzo pomocny, ponieważ jest to baza danych klientów dzięki, której możemy się dowiedzieć o ich potrzebach i preferencjach. Zaczynając od najwyższego stanowiska, czyli kierownika baza CRM pomaga mu mierzyć skuteczność tworzonych przez nich usług dzięki dostępnym dla niego raportom. Dzięki takiej analizie działań sprzedażowych i marketingowych można identyfikować trendy i obszary do poprawy takie jak nieodpowiednio przygotowane oferty, niewystarczające szkolenia sprzedażowe, słaba strategia komunikacji, które sprawiają, że zmniejsza się efektywność sprzedaży . System CRM dostarczy nam wiedzy o rentowności projektów, klientów czy poszczególnych usług. Naszym celem będzie wykorzystanie ich tak, by wspierać realizację przyjętej strategii.

Tego typu narzędzia wykorzystywane w takich firmach zajmują się zarządzaniem projektami oraz rozdzielaniem zadań pomiędzy pracowników co usprawnia prace i zapewnia terminowość realizowania projektów. CRM przede wszystkim wzmacnia więź z naszymi partnerami. To dzięki niej zdobywamy nowych i utrzymujemy tych, którzy już nam zaufali. To powinna być podstawa strategii biznesowej w tego typu firmach. System ten pomaga w zarzadzaniu leadami, czyli potencjalnymi klientami, śledzeniu ich statusu i podejmowaniu działań mających na celu zdobywanie ich. CRM umożliwia ocenę i priorytetyzację szans sprzedaży danej usługi dzięki czemu można wiedzieć w co skuteczniej jest inwestować swoje zasoby i zwiększać działania handlowe, a z czego lepiej zrezygnować, bo szanse na ich sprzedaż są znikome.

Wdrażając system CRM, agencje kreatywne mogą znacząco poprawić swoją efektywność, jakość obsługi klienta i zdolność do podejmowania świadomych decyzji na podstawie analizy danych. To narzędzie staje się kluczowe  w momencie, w którym chcemy, by nasz strategia była jeszcze bardziej wydajna.

Jeśli ten temat Cię zainteresował, podziel się z nami opinią.

Zapraszamy do kontaktu!

Proszę wypełnić formularz, aby pobrać plik







    Dziękujemy za zainteresowanie!

    Plik z materiałem jest dostępny do pobrania.

    Kliknij i pobierz „Analiza firm o wysokim wskaźniku wzrostu

    Pozdrawiamy,

    Zespół Todis