Choć ogólna dostępność komputerów, Internetu i technologii mobilnych pozwoliła poczynić ogromne postępy w zakresie wyeliminowania papieru z procesów biznesowych, to tak naprawdę do osiągniecia pełnej digitalizacji środowiska pracy jest nadal daleko.
Według danych amerykańskiej agencji EPA (Environmental Protection Agency) sprzed kilku lat, biura w USA zużywają średnio 10 tys. kartek papieru rocznie. Warto zastanowić się, czy naprawdę potrzeba tyle papieru, w jakim celu drukuje się dokumenty, a następnie jak się je organizuje, kontroluje i przechowuje. Na marginesie, warto dodać, że z badań przeprowadzonych przez firmę Xerox wynika, iż blisko połowa papierowych dokumentów jest wyrzucana do kosza w ciągu 24 godzin od wydrukowania.
...
2019-12-03
Inne
ERP, czyli fundament cyfrowej transformacji
Biznes jest w coraz większym stopniu zdigitalizowany. Analitycy IDC przewidują, że do 2022 r. 60% globalnego PKB będzie „cyfrowe”. Zarazem wzrost we wszystkich branżach będzie napędzany dzięki wzbogacaniu oferty, operacji i relacji przy użyciu cyfrowych technologii.* Firmy produkcyjne starają się dostosować do tego trendu i nie pozostawać w tyle. Liderzy biznesowi widzą w nowych technologiach podstawowy motor rozwoju oraz szansę przewagi konkurencyjnej. Chmura obliczeniowa, zaawansowana analityka i sztuczna inteligencja, internet rzeczy czy technologie mobilne – to tylko część dostępnych „narzędzi” umożliwiających transformację nie tylko pojedynczych organizacji, ale ekosystemów i całej branży.
Eksperci przestrzegają jednak, że cyfrowa transformacja to poważne wyzwanie, które nie zawsze kończy się sukcesem. Jedną z głównych przyczyn niepowodzeń jest brak odpowiedniego przygotowania. Transformację trzeba bowiem dobrze zaplanować, a żeby zaplanować – konieczne jest zrozumienie sytuacji, w jakiej znajduje się organizacja.
...
Eksperci przestrzegają jednak, że cyfrowa transformacja to poważne wyzwanie, które nie zawsze kończy się sukcesem. Jedną z głównych przyczyn niepowodzeń jest brak odpowiedniego przygotowania. Transformację trzeba bowiem dobrze zaplanować, a żeby zaplanować – konieczne jest zrozumienie sytuacji, w jakiej znajduje się organizacja.
...
2019-11-26
Inne
Jak ocenić zwrot z inwestycji w rozwiązanie ERP
Może zatem, zamiast próbować liczyć ROI, lepiej przeanalizować efekty wdrożenia systemu i zidentyfikować obszary, które usprawniono dzięki wdrożeniu systemu ERP oraz ocenić w jakim stopniu założone cele zostały zrealizowane. Rozważając wyniki Raportu przeprowadzonego w 2018 roku przez Panorama Consulting można wymienić 5 głównych korzyści z wdrożenia, na które wskazują użytkownicy systemów ERP.
...
...
2019-10-22
Inne
Transformacja – tak, ale jaka?
Granice pomiędzy światem analogowym i cyfrowym zacierają się coraz bardziej a nowe technologie informatyczne i telekomunikacyjne otwierają niewyobrażalne wcześniej możliwości w zakresie dostarczania klientom większej wartości. Digitalizacja oznacza nie tylko nowe usługi, ale także nowe modele ich dostarczania . Nie brak jednak zagrożeń a wiele firm z branży usług profesjonalnych nie jest dobrze przygotowanych do mierzenia się z wyzwaniami cyfrowej transformacji. Potwierdził to raport Insight to Action: The Future of the Professional Services Industry* przygotowany przez firmę Deltek, z którego wynika, że 81 procent menedżerów wyższego szczebla nie jest gotowych na ryzyko wynikające z wdrażania nowych, przełomowych technologii.
Jak zatem branża usług profesjonalnych powinna przygotować się na cyfrową transformację? Przede wszystkim należy skoncentrować się na fundamentach. Wdrożenie zintegrowanych systemów CRM i ERP umożliwia generowanie leadów sprzedażowych i ułatwi precyzyjne zarządzanie zasobami organizacji. W miarę jak kurczą się zyski a rosną koszty, kluczowego znaczenia nabiera właściwa, oparta na aktualnych informacjach ocena sytuacji. Z badania przeprowadzonego przez Deltek wynika, że aż w 58% firm „setki godzin” poświęca się na przygotowywanie raportów, które mają umożliwić zwiększenie wydajności i poprawić planowanie. Jednocześnie ponad połowa przedstawicieli badanych organizacji przyznaje, że raporty te koncentrują się w większym stopniu na przeszłości aniżeli przyszłości a do tego dostępne są zbyt późno – kluczowe decyzje, które powinny się na nich opierać, podejmowane są wcześniej. Dlatego trzeba skoncentrować się na sprzedaży, projektach i ludziach: kiedy i jakie kontrakty są potrzebne, ile będzie kosztowało ich dostarczenie oraz czy posiadamy odpowiednie kompetencje.
...
Jak zatem branża usług profesjonalnych powinna przygotować się na cyfrową transformację? Przede wszystkim należy skoncentrować się na fundamentach. Wdrożenie zintegrowanych systemów CRM i ERP umożliwia generowanie leadów sprzedażowych i ułatwi precyzyjne zarządzanie zasobami organizacji. W miarę jak kurczą się zyski a rosną koszty, kluczowego znaczenia nabiera właściwa, oparta na aktualnych informacjach ocena sytuacji. Z badania przeprowadzonego przez Deltek wynika, że aż w 58% firm „setki godzin” poświęca się na przygotowywanie raportów, które mają umożliwić zwiększenie wydajności i poprawić planowanie. Jednocześnie ponad połowa przedstawicieli badanych organizacji przyznaje, że raporty te koncentrują się w większym stopniu na przeszłości aniżeli przyszłości a do tego dostępne są zbyt późno – kluczowe decyzje, które powinny się na nich opierać, podejmowane są wcześniej. Dlatego trzeba skoncentrować się na sprzedaży, projektach i ludziach: kiedy i jakie kontrakty są potrzebne, ile będzie kosztowało ich dostarczenie oraz czy posiadamy odpowiednie kompetencje.
...
2019-10-07
Inne
Dlaczego i czy warto ograniczyć korzystanie ze smartfonów?
Według przeprowadzonych przez Pew Research Center badań od 2011 roku liczba Amerykanów używających smartfonów wzrosła z 35% do 77%, natomiast 95% osób posiada jakiś telefon komórkowy[1]. Jednocześnie pojawia się coraz więcej opinii, że należy ograniczyć korzystanie ze smartfonów. Czy to prawda?
Przede wszystkim, należy zaznaczyć, że przywiązanie do smartfonów wzięło się z ich coraz szerzej rozwijanych funkcji i możliwości, wykorzystywanych zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym, włączając nawet tak proste funkcje jak notes czy kalkulator, czy aparat fotograficzny. Bycie on-line praktycznie w każdym momencie i miejscu znacznie usprawnia i przyśpiesza wykonywanie różnych codziennych czynności, jak np. zakupy, składanie zamówień, rezerwacje i wiele wiele innych. Wygoda i komfort, jaki dają nam smartfony sprawiły, że korzystamy z nich coraz częściej i mamy je przy sobie praktycznie cały czas, co niestety prowadzi do uzależnienia. Bardzo szybki rozwój urządzeń mobilnych oraz usług on-line spowodował powstanie wielu nowych uzależnień i chorób cywilizacyjnych m.in. nomofobię – lęk przed niemożliwością skorzystania z telefonu komórkowego, fonoholizm - który dotyka według badań CBOS 92% Polaków[2], uzależnienie od sieci, socjomania internetowa, FoMO (ang. fear of missing out[3]) itd. „SecurEnvoy, firma zajmująca się zabezpieczeniami, przeprowadziła badania w Wielkiej Brytanii, które pokazały, że aż 66% ludzi ma tam jakąś formę nomofobii. 41% uczesntików badań miało co najmniej dwa urządzenia by na pewno pozostać w kontakcie”.[4]
...
Przede wszystkim, należy zaznaczyć, że przywiązanie do smartfonów wzięło się z ich coraz szerzej rozwijanych funkcji i możliwości, wykorzystywanych zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym, włączając nawet tak proste funkcje jak notes czy kalkulator, czy aparat fotograficzny. Bycie on-line praktycznie w każdym momencie i miejscu znacznie usprawnia i przyśpiesza wykonywanie różnych codziennych czynności, jak np. zakupy, składanie zamówień, rezerwacje i wiele wiele innych. Wygoda i komfort, jaki dają nam smartfony sprawiły, że korzystamy z nich coraz częściej i mamy je przy sobie praktycznie cały czas, co niestety prowadzi do uzależnienia. Bardzo szybki rozwój urządzeń mobilnych oraz usług on-line spowodował powstanie wielu nowych uzależnień i chorób cywilizacyjnych m.in. nomofobię – lęk przed niemożliwością skorzystania z telefonu komórkowego, fonoholizm - który dotyka według badań CBOS 92% Polaków[2], uzależnienie od sieci, socjomania internetowa, FoMO (ang. fear of missing out[3]) itd. „SecurEnvoy, firma zajmująca się zabezpieczeniami, przeprowadziła badania w Wielkiej Brytanii, które pokazały, że aż 66% ludzi ma tam jakąś formę nomofobii. 41% uczesntików badań miało co najmniej dwa urządzenia by na pewno pozostać w kontakcie”.[4]
...
2019-09-03
Inne
Doradztwo i consulting: jak zapewnić sobie wzrost w 2019r?
Z najnowszego raportu 2019 Professional Services Maturity™ Benchmark* przygotowanego przez firmę analityczną SPI Research wynika, że w ubiegłym roku branża usług profesjonalnych zanotowała wzrost przychodów na poziomie 9,7%. W grupie 622 ankietowanych organizacji zatrudniających łącznie 380 tys. konsultantów średni roczny przychód na każdego z nich wyniósł 206 tys. USD.
Badane organizacje mogły pochwalić się także konsekwentnie rosnącymi od kilku lat zyskami – średni roczny zysk netto kształtował się od 2016 r. na poziomie odpowiednio: 14,2, 16,8 i 18,5 %. Jak udało się to osiągnąć? Przede wszystkim to efekt wzrostu tzw. powracających przychodów i ograniczania wydatków ogólnych oraz administracyjnych.
...
Badane organizacje mogły pochwalić się także konsekwentnie rosnącymi od kilku lat zyskami – średni roczny zysk netto kształtował się od 2016 r. na poziomie odpowiednio: 14,2, 16,8 i 18,5 %. Jak udało się to osiągnąć? Przede wszystkim to efekt wzrostu tzw. powracających przychodów i ograniczania wydatków ogólnych oraz administracyjnych.
...
2019-07-08
Inne
Wpływ transformacji cyfrowej na naszą pracę
Podobne zjawisko zauważyć można w firmach. Postęp technologiczny jest ogromny i z każdym rokiem przyspiesza. Transformacja cyfrowa pociąga za sobą zarówno skutki negatywne, jak i otwiera nowe możliwości. Niemniej jednak należy przyjąć ją za fakt i dostosować przedsiębiorstwo do obecnych realiów. Jest to duże i nieuniknione wyzwanie dla kadry menadżerskiej.
Przede wszystkim, zmieniają się wymagania klientów, na które należy odpowiedzieć, aby pozostać na rynku. Dobrym przykładem jest Uber, który stworzył platformę do zamawiania kierowców i poważnie zagroził niektórym korporacjom taksówkarskim. W zawrotnym tempie rozwija się także e-handel, platformy do płatności on-line, umawiania wizyt czy bankowość elektroniczna. Prawdziwą rewolucję zauważyć też można w sposobie prowadzenia działań marketingowych i reklamy. Duże zmiany zaszły też w procesie rekrutacji – wybór różnorodnych kanałów i metod - oraz rozwoju i szkoleń pracowników – np. webinaria.
...
Przede wszystkim, zmieniają się wymagania klientów, na które należy odpowiedzieć, aby pozostać na rynku. Dobrym przykładem jest Uber, który stworzył platformę do zamawiania kierowców i poważnie zagroził niektórym korporacjom taksówkarskim. W zawrotnym tempie rozwija się także e-handel, platformy do płatności on-line, umawiania wizyt czy bankowość elektroniczna. Prawdziwą rewolucję zauważyć też można w sposobie prowadzenia działań marketingowych i reklamy. Duże zmiany zaszły też w procesie rekrutacji – wybór różnorodnych kanałów i metod - oraz rozwoju i szkoleń pracowników – np. webinaria.
...
2019-05-28
Inne
Zautomatyzowana i zwinna, czyli fabryka przyszłości 2027
Wizja Epicora „Fabryka przyszłości 2027” zakłada przede wszystkim coraz większe wykorzystanie inteligentnych technologii. Nie ma wątpliwości, że fabryka przyszłości będzie zrobotyzowana. To jednak tylko „wierzchołek góry lodowej”. Zmiany związane z Przemysłem 4.0 obejmą praktycznie wszystkie obszary działalności: od sprzedaży i marketingu, przez zarządzanie projektami, zarządzanie operacjami i produkcją, zakupy, zarządzanie usługami i produktami, aż po finanse i HR. Przyjrzyjmy się bliżej jak – według Epicora - produkcja będzie ewoluować w ciągu najbliższych lat.
Już dziś serwicyzacja kształtuje „produkcyjny krajobraz” - firmy starają się tworzyć coraz więcej strumieni przychodów z usług. Jutro rynek usług stanie się w coraz większym stopniu zautomatyzowany. Pozwoli to na pogłębienie integracji z systemami i procesami klientów, a dzięki temu można będzie łatwiej zrozumieć ich potrzeby i szybciej rozwiązywać problemy. Technologie IT sprawią, że firmy produkcyjne przestaną być dostawcami a staną się partnerami biznesowymi. Systemy analityczne dostarczą działom sprzedaży i marketingu informacji o tym, ile i jakich produktów klienci oczekują. Przy tym – dzięki elastycznym procesom projektowania produktów, zwinnemu prototypowaniu - będzie można tworzyć wersje produktów dopasowane ściśle do specyficznych potrzeb każdego klienta. Łańcuchy dostaw zostaną zastąpione przez sieci dostaw, co umożliwi automatyczne optymalizowanie współpracy z dostawcami w czasie rzeczywistym.
...
Już dziś serwicyzacja kształtuje „produkcyjny krajobraz” - firmy starają się tworzyć coraz więcej strumieni przychodów z usług. Jutro rynek usług stanie się w coraz większym stopniu zautomatyzowany. Pozwoli to na pogłębienie integracji z systemami i procesami klientów, a dzięki temu można będzie łatwiej zrozumieć ich potrzeby i szybciej rozwiązywać problemy. Technologie IT sprawią, że firmy produkcyjne przestaną być dostawcami a staną się partnerami biznesowymi. Systemy analityczne dostarczą działom sprzedaży i marketingu informacji o tym, ile i jakich produktów klienci oczekują. Przy tym – dzięki elastycznym procesom projektowania produktów, zwinnemu prototypowaniu - będzie można tworzyć wersje produktów dopasowane ściśle do specyficznych potrzeb każdego klienta. Łańcuchy dostaw zostaną zastąpione przez sieci dostaw, co umożliwi automatyczne optymalizowanie współpracy z dostawcami w czasie rzeczywistym.
...
2019-05-14
Inne
Boers & Co tworzy inteligentną fabrykę łącząc system Epicor ERP z Internetem rzeczy (IoT)
Przykładem praktycznego wykorzystania koncepcji IoT może być firma Boers & Co FineMetalworking, producent części mechanicznych i wyrobów z blachy wymagających wysokiej precyzji montażu. Łącząc system Epicor ERP z Internetem rzeczy Boers stworzył inteligentną fabrykę, korzystając przy tym z niedrogich i dostępnych na rynku komponentów.
Dążąc do podniesienia wydajności operacyjnej Boers stworzył plan zakładu, na którym pracownicy mają podgląd każdej maszyny wraz ze statusem oznaczonym kolorem. Dzięki temu można łatwo dostrzec, kiedy maszyna zaczyna wykazywać oznaki obniżenia wydajności, co może sugerować konieczność przeprowadzenia konserwacji. W efekcie linie działają płynnie, a firma unika poważnych awarii mechanicznych.
Poprawę wydajności pracy ludzkiej przyniosło zastąpienie tradycyjnych skanerów kodów kreskowych przez rękawice zintegrowane ze skanerem, który pracownik uruchamia ściskając kciuk i palec wskazujący. W ten sposób obydwie ręce ma wolne i nie musi tracić czasu oraz energii na dodatkowe czynności, np. chwytanie i odkładanie skanera. Nowy sprzęt minimalizuje również konieczność dodatkowego chodzenia, przez co proces pracy stał się bardziej ergonomiczny.
...
Dążąc do podniesienia wydajności operacyjnej Boers stworzył plan zakładu, na którym pracownicy mają podgląd każdej maszyny wraz ze statusem oznaczonym kolorem. Dzięki temu można łatwo dostrzec, kiedy maszyna zaczyna wykazywać oznaki obniżenia wydajności, co może sugerować konieczność przeprowadzenia konserwacji. W efekcie linie działają płynnie, a firma unika poważnych awarii mechanicznych.
Poprawę wydajności pracy ludzkiej przyniosło zastąpienie tradycyjnych skanerów kodów kreskowych przez rękawice zintegrowane ze skanerem, który pracownik uruchamia ściskając kciuk i palec wskazujący. W ten sposób obydwie ręce ma wolne i nie musi tracić czasu oraz energii na dodatkowe czynności, np. chwytanie i odkładanie skanera. Nowy sprzęt minimalizuje również konieczność dodatkowego chodzenia, przez co proces pracy stał się bardziej ergonomiczny.
...
2019-04-01
Inne
Jak firmy konsultingowe mogą pozyskać utalentowanych pracowników z pokolenia milenialsów
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez MonsterPolska.pl tylko 15% młodych ludzi na rynku pracy chciałoby pracować w dużych korporacjach. 45% preferuje średniej wielkości firmy. Wbrew pozorom, także wynagrodzenie nie stanowi już kluczowego kryterium przy wyborze miejsca pracy. Czynnik ten wybrało jedynie 27% badanych.[1]
Co zatem zrobić, aby w dzisiejszych czasach stworzyć miejsce pracy atrakcyjne dla młodych talentów? Jakie czynniki wpłyną pozytywnie na wybór danej firmy jako miejsca pracy? Przede wszystkim należy poznać potrzeby potencjalnych pracowników, ponieważ z wyników badań MonsterPolska.pl jasno wynika, że większość pracodawców ich nie zna i nie rozumie.
...
Co zatem zrobić, aby w dzisiejszych czasach stworzyć miejsce pracy atrakcyjne dla młodych talentów? Jakie czynniki wpłyną pozytywnie na wybór danej firmy jako miejsca pracy? Przede wszystkim należy poznać potrzeby potencjalnych pracowników, ponieważ z wyników badań MonsterPolska.pl jasno wynika, że większość pracodawców ich nie zna i nie rozumie.
...