Zarządzanie agencją interaktywną


Świat branży interactive jest dziki, wielki i niezbadany. Nikt tak naprawdę nie wie ile agencji interaktywnych działa na polskim rynku. Oprócz dużych i znanych firm są setki, albo nawet tysiące jedno, lub dwuosobowych butików z siedzibą na poddaszu lub w mieszkaniu prywatnym. Zarządzanie agencją interaktywną w takim środowisku to prawdziwe wyzwanie – trzeba nie tylko radzić sobie z codziennymi zadaniami związanymi z projektem, ale i skutecznie zarządzać zespołem, który często składa się z kreatywnych, ale samodzielnych osób. Wymaga to umiejętności organizacyjnych, elastyczności i umiejętności negocjacji, aby utrzymać balans pomiędzy kreatywnością a biznesowym podejściem do klientów. A do tego dochodzi konieczność śledzenia dynamicznych zmian w branży, które potrafią całkowicie zmienić reguły gry w krótkim czasie.

...

Próg rentowności w projektach w branży inżynieryjnej


Tematyka rentowności przewija się przez wszystkie zaawansowane podręczniki zarządzania. Relacja między przychodami, a kosztami jest kluczowa do analizy biznesowej efektywności organizacji. W firmach z branży usług profesjonalnych, szczególnie inżynieryjnych, jest szczególnie istotna, biorąc pod uwagę fakt, że znaczącą część kosztów jest zmienna. Warto zatem omówić kwestię progu rentowności w kontekście projektów, które mogą być przez takie organizacje realizowane. 

...

Ile jest warta kreatywność pracowników agencji reklamowych i jak ją zmierzyć?


Kreatywność to pojęcie dla świata reklamy niemal święte. Niewiele jest branż, w której wartość firmy tak bardzo zależy od tego ile „ważą” głowy jej pracowników. Nie bez powodu też najlepiej opłacanymi pracownikami w strukturze agencji są dyrektorzy kreatywni. To spektakularne kampanie zapewniają rozgłos i to one budują markę agencji. Nie wolno jednak zapominać, że agencje reklamowe to firmy, które przede wszystkim muszą zarabiać. Głównym problemem dla osób zarządzających jest zaś fakt, że wyjątkowość projektów nie zawsze idzie w parze z ich rentownością.

...

Jak mierzyć efektywność biznesową naszej firmy inżynieryjnej w 2025 roku?


Mierzenie efektywności pracowników zawsze było kluczowe w organizacjach. W większości wypadków możliwe było przeniesienie przyjętych wskaźników między organizacjami, gdy dana osoba pracowała na określonym, powtarzalnym stanowisku. Gdy przychodzi jednak do porównania poszczególnych firm, spotykamy się z problemem określenia co w ich przypadku jest kluczowym wskaźnikiem wydajności (KPI). Z jednej strony uniwersalnym wskaźnikiem są zysk, przychody i koszty. Ale wskaźniki, które wynikają z kultury organizacyjnej nie są tak łatwo kwantyfikowalne. Deltek, już po raz piąty zorganizowało badania, tego co firmy uważają za kluczowym czynnikiem ich sukcesu. W 2024 badano branże związane z projektowaniem i tworzeniem architektury oraz szeroko rozumianą branżę inżynieryjną w Australii, Nowej Zelandii i Wielkiej Brytanii. Wnioski wynikające z badania stanowią ciekawą bazę do opracowania własnych kryteriów sukcesu organizacji.

...

Dlaczego niektóre firmy rozwijają się szybciej niż inne? 


To pytanie, które od lat nurtuje liderów biznesu, badaczy rynku i inwestorów. Klucz do odpowiedzi nie leży w jednym czynniku, ale w synergii wielu elementów, które wspólnie budują przewagę konkurencyjną. Gdy zapytałem o to chat GPT, wskazał ponad 15 czynników, takich jak innowacyjność, znajomość rynku, elastyczność, konkurencyjna strategia cenowa czy łatwy dostęp do kapitału. Wiele z nich dotyczy startupów, zwłaszcza tych, które osiągają status jednorożców – firm wycenianych na co najmniej miliard dolarów.

...

Proszę wypełnić formularz, aby pobrać plik







    Dziękujemy za zainteresowanie!

    Plik z materiałem jest dostępny do pobrania.

    Kliknij i pobierz „Analiza firm o wysokim wskaźniku wzrostu

    Pozdrawiamy,

    Zespół Todis