W idealnym świecie szefowie sprzedaży wiedzą, z którymi klientami współpraca przynosi godziwy zysk, a z którymi nie. Pozwala to na zawężenie kryteriów poszukiwania nowych klientów.
Sprzedawcy natomiast potrzebują informacji pozwalających na analizę perspektywy nowych projektów w oparciu o wycenę i efektywność projektów już zakończonych, a także na temat realnych kosztów wejścia w nową dziedzinę działalności.
Managerowie odpowiedzialni za relacje z istniejącymi klientami chcieliby z kolei śledzić prace wykonywane dla nich przez poszczególne działy czy nawet oddziały korporacji, co pozwoliłoby na poprawę jakości usług dla danego klienta i koordynację działań wewnątrz firmy.
Witaj więc w idealnym świecie. System CRM Maconomy daje kompletny obraz obecnej i przeszłej współpracy z klientem. Uzyskanie pełnego obrazu często wymaga zebrania bardzo wielu informacji z różnych źródeł. Używając CRM unikasz czasochłonnego ”polowania” na informacje, można dotrzeć do nich z dowolnego miejsca w systemie.
CRM zmniejsza ryzyko przekroczeń budżetu pozwalając na tworzenie szczegółowych kosztorysów już w fazie sprzedaży. Prognozy i wyceny mogą być wprowadzane na bazie szablonów, pozwalających tworzyć oszacowania i oferty na podstawie rzeczywistych danych pochodzących z już zrealizowanych podobnych projektów.
W erze cyfryzacji CRM dla firmy usługowej jest nie tylko narzędziem, ale przede wszystkim strategią, która umożliwia skuteczne zarządzanie relacjami z klientem. CRM kładzie nacisk na budowanie długotrwałych relacji, a nie tylko na jednorazowe transakcje.
Tym samym usługa CRM pozwala firmom usługowym poprawić ich interakcje z obecnymi i potencjalnymi klientami poprzez śledzenie komunikacji i interakcji z nimi. Automatyzuje te procesy, gromadząc informacje o odbiorcach z różnych kanałów komunikacji, takich jak email, telefony, media społecznościowe, czy strony www.
Głównym celem jest ułatwienie przyjęcia strategii zorientowanej na klienta. Systemy CRM pozwalają na personalizację oferty, co sprawia, że klient czuje się wyjątkowy, a firma usługowa zyskuje przewagę konkurencyjną.
Wykorzystując technologię CRM, firma usługowa jest w stanie usprawnić swoje procesy biznesowe na przykład poprzez automatyzację zadań, takich jak wysyłka automatycznych maili do klientów czy powiadomienia dla pracowników na temat nadchodzących deadline’ów. Taka optymalizacja prowadzi do wyższej wydajności, zwiększenia satysfakcji klientów i, co najważniejsze, do zwiększenia rentowności.
CRM jest także niewyczerpalnym źródłem informacji na temat siły i kierunku sprzedaży firmy, co pozwala na podejmowanie świadomych i efektywnych decyzji strategicznych. Analiza danych dostarczanych przez system umożliwia identyfikację najsilniejszych i najsłabszych punktów w procesie sprzedaży, co prowadzi do jego dalszej optymalizacji.
Wspomnijmy też o tym, że CRM może być wielomodułowy, co oznacza, że można bez problemu rozszerzać podstawowe funkcje o dodatkowe moduły na przykład do oceny ryzyka klienta, czy do przeprowadzenia kontroli udowadniającej, czy dany podmiot lub pracownicy są objęci międzynarodowymi sankcjami. CRM dla firm usługowych pozwala na właściwie nieograniczone modyfikacje służące dalszemu rozwojowi.
Elastyczność to ważny element każdego systemu CRM. To właśnie adaptacja do zmieniających się potrzeb i preferencji klientów sprawia, że CRM dla firmy usługowej jest niezastąpiony.
To rozwiązanie dostosowane się do potrzeb firmy i gwarantuje rozwiązania dopasowane na miarę, które wspierają różnorodność modeli biznesowych, sektorów czy rynków. System umożliwia prostą konfigurację i personalizację, co pozwala na natychmiastową reakcję na zmieniające się wymagania rynku i lepsze pozyskiwanie klienta.
Porozmawiajmy o systemie dopasowanym dla Twojego przedsiębiorstwa
Tomasz Wachla
Marketing and Sales Director
Plik z materiałem jest dostępny do pobrania.
Kliknij i pobierz „Analiza firm o wysokim wskaźniku wzrostu
Pozdrawiamy,
Zespół Todis