Co sprawia, że klienci nas wybierają?
Każda organizacja będzie o sobie pisać w superlatywach.
Jesteśmy najlepsi. Oferujemy najwyższą jakość. Mamy X zadowolonych klientów. Tylko czy tego typu informacje faktycznie są istotne dla naszych klientów. Postaram się wymienić te cechy, które nasi klienci uznają za najbardziej dla nich istotne.
Jesteśmy profesjonalistami
Dbamy o to, aby nasi konsultanci byli ekspertami w wybranych przez siebie tematach. Nie narzucamy nikomu czym się ma u nas zajmować. Dbamy o to by znalazł swoją niszę i dobrze się w niej czuł. Staramy się ich dobierać tak, by kryła się w nich pewna taka dziecięca ciekawość. Zachęcamy ich do eksperymentów i badania tego, jak daleko będą mogli nagiąć systemy ERP do ich wyobrażeń i jeszcze niezgłoszonych potrzeb klienta. Dbamy również o to, by czuli się wśród nas dobrze, a to sprawia, że ludzie chcą z nami pracować.
To, co widzą nasi klienci, to wiedza, wraz z umiejętnością przekazania jej, właściwe nastawienie i chęć pomocy.
Jesteśmy uczciwi
Od nas nie usłyszysz, że „Niemiec płakał jak sprzedawał” (chyba, że będziemy rozmawiali o samochodach). Nie oferujemy naszym klientom rozwiązań, które do nich nie pasują. Bazując na naszych wartościach, nie ma możliwości, by klienci coś kupili, byśmy im to wdrożyli, by rok później myśleć o zmianie, bo dane rozwiązanie po prostu nie sprawdza się i należało skorzystać z innego. Dla nas nie ma czegoś takiego jak rozwiązanie dla wszystkich. Znamy naszych klientów. Znamy wyzwania, z jakimi się mierzą i pragniemy dać im rozwiązanie szyte na ich miarę. Nie opowiadamy naszym klientom, że coś da się zrobić, gdy wiemy, że się nie da albo zajmie to tyle czasu, że nie będzie to ekonomicznie nieefektywne. Naszym celem jest to, by nasi klienci niekoniecznie mieli jedno narzędzie, jeżeli 3 (w tym dwa spoza naszej oferty) spełnią jego oczekiwania lepiej.
Nie mamy klientów, mamy partnerów
To stwierdzenie jest używane przez wielu. Jednak ile firm tworzy z tego podwaliny swoich relacji z firmami, z którymi współpracuje? Nie potrafimy odpowiedzieć na to pytanie. Wiemy, że gdy rozmawiamy z klientem to pokazujemy nasze zaangażowanie i uczciwość. Nie ukrywamy niczego i dajemy z siebie tyle, ile się fizycznie da. Nasi partnerzy prowadzący biznes w kilku różnych strefach czasowych wiedzą, że mogą do nas napisać lub zadzwonić, a my nie będziemy zwlekać, tylko rozwiążemy problem z ich systemem. Dlatego od prawie 20 lat rozwijamy się swoim tempem, a nasi partnerzy z nami zostają. Mamy prawie równie dobrą retencję klientów, co pracowników.
To nie są puste słowa. To nasza filozofia i nasze wartości.