Wezwanie do kreatywności
W obecnej sytuacji wiele osób zastanawia się, co może zrobić, żeby pomóc. Z tego powodu, branża agencji kreatywnych skupiła się na tym, co robi najlepiej, czyli kreatywności. Pierwsze takie wezwanie pojawiło się na blogu od Dyrektor Generalnej i CEO Agencji 4A, Marly Kaplowitz. Następnie ONZ zachęciło agencję do pomocy w rozpowszechnianiu wiadomości od służby zdrowia do „wszystkich i wszędzie”. Po przeniesieniu pracy wielu zespołów do domu, leaderzy podzielili się wskazówkami na temat kreatywnej pracy zdalnej.
„Kiedy marki skupiły się na określeniu właściwej formy pracy, agencje mogą skupić się na ich największej sile: kreatywności.” – CEO i dyrektor generalna 4A
Taktyczne wskazówki
Oczywiście na pierwszym miejscu naszych przemyśleń jest to jakie taktyki i najlepsze działania agencje powinny wprowadzić, żeby przetrwać burzę. Adweek rozpoczęło marzec webinarem, który pokazuje praktyczne strategie jak zabezpieczyć twoją firmę przed kryzysem gospodarczym. Zespół Creative Performance zainicjował także serię filmów poświęconą taktycznym posunięciom mającym na celu rozwiązanie problemów finansowych. Firma Deltek stworzyła Przewodnik z 10 sposobami na zwiększenie wydajności agencji i ich rentowności.
Odporność na recesję Twojej firmy: Najlepsze działania na przetrwanie burzy finansowej.
Naucz się strategii i najlepszych działań, które pomogą Twojej agencji przetrwać recesję.
Spojrzenie w przyszłość
Czego poza bezpośrednim otoczeniem mogą się spodziewać agencje w 2020 roku? We współpracy z SoDA (The Society of Digital Agencies (Społeczność Agencji Digitalowych)) spojrzeliśmy co czeka w przyszłości na model agencji. W ankiecie przeprowadzonej wśród 600 profesjonalistów, Kampania połączyła globalny postęp trendów w agencjach. AdAge przedstawiła cztery główne siły, które ukształtują trendy w marketingu w tym roku. Vanessa Vollum Edwards, od wskaźnika inflacji konsumenckiej, przedstawiła swoją perspektywę, w jaki sposób agencje mogą wykorzystywać dane i poprawiać wydajność w 2020 roku.