Firma badawcza Hinge odkryła cztery kluczowe czynniki, które wyróżniają firmy doradcze odnoszące sukcesy w porównaniu z ich konkurentami o niskim wzroście przychodów: technologia, talenty, marketing i strategia.
Przyjrzyjmy się tym czynnikom:
1. Techonologia
Firmy konsultingowe osiągające wysoki wzrost przychodów mają znaczną przewagę wobec konkurencji dzięki wdrożeniom oprogramowania biznesowego wspomagającego automatyzację procesów, co umożliwia im szybsze świadczenie usług.
Dla firm o wysokim wzroście odpowiednie rozwiązania systemowe stanowią centralną rolę w strategii ich rozwoju. Korzystanie z systemów CRM również ma silną korelację ze wzrostem. Dobrze prosperujące firmy konsultingowe wykorzystują CRM o 37% więcej niż firmy nie rozwijające się. To pozwala lepiej śledzić 'lejek sprzedażowy’ oraz dostosowywać i automatyzować dostarczanie bardziej odpowiednich treści do ich potencjalnych klientów.
2. Pracownicy
Wykwalifikowani pracownicy są sercem każdej organizacji świadczącej usługi profesjonalne, a brak możliwości znalezienia, zatrudnienia i zatrzymania odpowiednich talentów może stanowić ogromne wyzwanie. Firmy szybko rozwijające się mają tę przewagę, iż zatrudniają najlepszych na rynku specjalistów, jednak zawsze istnieje niepokój związany z niedoborem najlepszych talentów.
Jedną z dróg, która także pozwala osiagać zamierzone cele rozwoju firmy, jest zatrudnianie freelancerów oraz korzystanie z usług zewnętrznej agencji. Współpraca ze specjalistami z zewnątrz może być elastyczną alternatywą dla zatrudniania i ma ogromną wagę w przypadku bardziej wyspecjalizowanych umiejętności, takich jak SEO, projektowanie graficzne lub badania.
3. Marketing
41% firm osiagających największy wzrost przyznało, iż tworzenie treści było najwyższym priorytetem marketingowym w 2022 roku. Głównym powodem tworzenia treści było różnicowanie. Dla firm konsultingowych ważne jest, aby potrafiły zróżnicować swoje usługi i uzyskać przewagę konkurencyjną na rynku. Firmy te od lat mają świadomość jak ważną rolę w marketingu odgrywa tworzenie wysokiej jakości treści – to czyni je wiarygodnymi liderami.
Wysoko rozwijające się firmy konsultingowe poniosły o 33% mniej wydatków na marketing niż ich konkurencja. Dowodzi to, że dobra treść może odnieść zamierzony efekt bez wielkiego wkładu finansowego. Zdolność do efektywnego działania wynika z silnej inwestycji w strategię i systematycznego podejścia do korzystania z najskuteczniejszych taktyk marketingowych, aby dotrzeć do klienta na każdym etapie podejmowania decyzji zakupowej. Co więcej, inwestycje w narzędzia do automatyzacji pozwalają szybciej i dokładniej mierzyć ROI.
4. Strategia
Mniejsze firmy koncentrują się na konkurentach i zmieniającym się profilu popytu, zaś firmy oznaczające się szybkim rozwojem – analizują i ulepszają procesy tak, by dostarczać swoim klientom lepszą jakość usług, przeprowadzając n.p więcej badań na temat swoich docelowych odbiorców. 38,2% szybko rozwijających się firm, które wzięły udział w badaniu, stwierdziło, że chciałoby dowiedzieć się więcej na temat automatyzacji przepływu pracy i procesów.